سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وبلاگ
محمدحسین زمانی[7]

ویرایش

 

رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با اعضای مجلس خبرگان یکی از وظایف علما و روحانیون را حفظ و تقویت روحیه امید در مردم بویژه جوانان دانستندو تأکید کردند: باید دائماً در کوره امید دمیده شود، بخصوص که نشانه های امید فراوان است .

 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای یکی از نشانه های امید را، استمرار موفقیت های روزافزون ملت ایران ارزیابی و خاطرنشان کردند: عظمت کنونی و مرکزیت فکری ملت ایران در دنیای اسلام، تسلط گفتمان دینی در کشور، پیشرفتهای علمی و فناوری، نفوذ سیاسی و بین المللی نظام اسلامی و اقدامات زیربنایی عدالت محور در کشور، دستاوردهای شگرفی است که قبل از انقلاب اسلامی و یا در ابتدای پیروزی آن، غیرقابل تصور بود.
ایشان این دستاوردها را نشان دهنده پیشرفت نظام اسلامی دانستند و افزودند: یکی دیگر از نشانه های پیشرفت، سراسیمگی، عصبانیت و شدت عمل دشمن است.اگر نظام اسلامی پیشرفت نداشت، دشمنان تا این حد سراسیمه و عصبانی نمی شدند .

دیدار اعضای مجلس خبرگان با رهبر انقلاب 1391/12/17

با توجه به وظیفه ای که رهبر عزیزمان معین فرمودند و اینکه در دیدار با مسئولین رسانه ملی در سال 88 یکی از وظایف مهم رسانه را نشان دادن پیشرفت ها و کارآمدی نظام قرار دادند، درصدد شدیم تا با پست هایی با کلید واژه کارآمدی نظام به مصادیق پیشرفت ایران اسلامی بپردازیم. در این پست به مواردی که مقام معظم رهبری به پیشرفتهای ایران اسلامی اشاره کرده اند به طور خلاصه و گذرا می پردازیم.

من نمونه‌هائى از پیشرفت ملت ایران را عرض میکنم؛ هر کدام از اینها یک شرح مفصل و مصداقهاى متعدد دارد.
 یک نمونه از پیشرفت ملت ایران، غلبه‌ى بر همه‌ى چالشهاى سیاسى و نظامى و امنیتى و اقتصادى در طول این سى و سه سال است.

نمونه‌ى دیگر از پیشرفت ملت ایران این است که ما ملت ایران، امروز از لحاظ قدرت سیاسى، از لحاظ قدرت تأثیرگذارى بر تحولات دنیا و حضور در فعل و انفعالات منطقه‌ى خودمان، بلکه دیگر مناطق جهان، از اول انقلاب بمراتب قوى‌تریم.

یک شاخص دیگر، حجم خدمات عمرانى و آبادانى در این کشور پهناور است. امروز شما میتوانید در همه‌ى گوشه و کنارهاى این کشور، خدمات عمرانى را، خدمات آبادانى را، سازندگى را به معناى وسیع کلمه مشاهده کنید؛

 یک شاخص دیگر، شتاب علمى کشور است - که بارها اعلام شده، تکرار شده - تولیداتِ نمایه شده، رتبه‌ى علمى کشور در سال 2011 میلادى؛ که اینها همه‌اش افتخارآفرین است. این هم قضاوت ما نیست؛ قضاوت مراکز علمىِ رسمى دنیاست که آنها دارند میگویند. میگویند رشد علمى کشور، یازده برابرِ متوسط رشد دنیاست؛ و سال 2011 نسبت به سال قبل، بیست درصد هم افزایش پیدا کرده؛

یکى از مظاهر و نمونه‌ها و شاخصهاى پیشرفت، مردم‌سالارى اسلامى است، که باید به اینها توجه کرد؛ بسیار مهم است. ما انتخابهاى شورانگیزى در این کشور داشتیم: انتخابات ریاست جمهورى در دوره‌هاى مختلف؛ که از همه پرشورتر، دوره‌ى دهم در سه سال گذشته بوده است.

مورد دیگر، انگیزه‌ها و شعارهاى انقلابى مردم است. شما نگاه کنید جشنهاى یادبود انقلابهاى دنیا در کشورها چگونه انجام میگیرد. یک مراسم رسمى‌اى درست میکنند، یک عده‌اى از رجال یک جائى جمع میشوند، احیاناً نیروهاى مسلحى هم رژه میروند. در ایران، سالروز پیروزى انقلاب - یعنى بیست و دوى بهمن - به وسیله‌ى میلیونها مردم در سرتاسر کشور با شوق و ذوقِ فراوان انجام میگیرد؛ هر سال هم از سال قبل شورانگیزتر و مهمتر و بزرگتر؛

در تهذیب و تطهیر روحیه هم همین جور. بعضى‌ها نگاه میکنند به یک مظاهرى، مى‌بینند یک چند تا جوان، یک چند تا زن یا مرد، یک عمل خلافى انجام دادند، فوراً رویش یک قضاوت کلى میگذارند؛ این غلط است. مردم به معنویات توجه دارند. شما همین روزها به مساجد دانشگاه‌ها بروید، ببینید در این روزهاى اعتکاف چه خبر است.

خب، حالا من حرف آخر را در این زمینه عرض بکنم. عزیزان من، جوانهاى عزیز، مردم مؤمن! بله، ما رکورد زدیم، ما پیشرفت کردیم؛ اما اگر دلمان را به آنچه که تاکنون به دست آوردیم، خوش کنیم، شکست خواهیم خورد؛ اگر توقف کنیم، به عقب پرتاب خواهیم شد؛ اگر دچار غرور شویم، دچار عُجب و خودشگفتى شویم، به زمین خواهیم خورد؛ اگر ما مسئولان کشور - بخصوص این دیگر مربوط به ما مسئولان است - دچار خودمحورى شویم، دچار تکبر شویم، دچار خودشگفتى شویم، تودهنى خواهیم خورد.

در راه پیشرفت، توقف ممنوع است؛ خودشگفتى ممنوع است؛ غفلت ممنوع است؛ اشرافیگرى ممنوع است؛ لذت‌جوئى ممنوع است؛ به فکر جمع کردن زخارف دنیا افتادن، براى مسئولین ممنوع است. با این ممنوعیتهاست که میتوانیم به قله برسیم. ما داریم در دامنه حرکت میکنیم. ما هنوز به قله نرسیده‌ایم؛ با آن فاصله داریم. آن روزى که ملت ایران به قله برسد، دشمنى‌ها تمام خواهد شد. 

1391/03/14بیانات در مراسم سالگرد رحلت امام خمینی(ره)

 

در همین جا از دوستانی که در زمینه کارآیی نظام و پیشرفت های ایران اسلامی، می توانند مطلب ارائه دهند دعوت به همکاری میشود تا مطالبشان با نام خود و وبلاگشان انتشار داده شود و ازدوستان ارزشی نویسی که ساکن قم هستند دعوت می شود به قرارگاه ما بیایند تا در انتشار مطالب ارزشی دست به دست هم دهیم.





مطلب بعدی : قدرت نرم        مطلب قبلی : جنگ روانی جنگ نرم




+ یه سایت مذهبی برای دانلود قالب وبلاگ مذهبی.